Egyedi megoldások - fejlesztés alatt lévő termékek
|
A kétfokozatú kompresszorhajtómú is közvetlenül a robbanómotor főtengelyéről kerül meghajtásra. A kompresszor két sebességfokozatát poly V szijakon keresztül kapjuk. A hajtómű vezérlése elektronikus. A két kuplung felváltva kerül ki-; és bekapcsolásra. E rendszer használatával a döntően javíthatjuk a kompresszor kihasználtságát városi-; és távolsági üzemben egyaránt.
Egy pillantás az előnyökre:
A távolsági autóbuszokban a kétfokozatú klimakompresszor hajtómű alkalmazásával csökken az üzemanyagfogyasztás, nő az összhatásfok. Ugyanekkor a kisebb zajkibocsátás miatt nő a komfortérzet.
Városi autóbuszokba történő beépítés esetén alacsony motorfordulatoknál nő a hűtőteljesítmény, pl. az autóbuszmegállókban - ez különösen fontos a meleg égövi országokban.
Komfort, gazdaságosság és környezetvédelem
A kétfokozatú kompresszorhajtóművel szerelt járműveknél megszűnik sokkal gyorsabban lehet a tűző napon álló jármű felmelegedett utasterét lehűteni. A két fokozatnak köszönhetően a kompresszorfordulatot alacsony motorfordulatszámnál akár 70%-al is meg lehet emelni, anélkül. Hogy ez a komfort, vagy a környezet rovására történne: a magasabb üzemanyagfelhasználást és magasabb károsanyagkibocsátást el tudjuk kerülni.
A kétfokozatú kompresszor hajtómű a hosszabb utakon is csökkenti az üzemanyagfelhasználást: a klímaberendezés át tud kapcsolni, és a jármű fűtésére rásegíteni úgy hogy a hajtómű az 1 fokozatba kapcsol. A normál üzemben a klímaberendezés jobb hatásfokkal működik, amely ismét üzemanyagmegtakarítást tesz lehetővé. Az alacsonyabb fordulatszám miatti zajcsökkenés és a megnövekedett kompresszor állásidő további előnye ennek a kétfokozatú klimakompresszorkuplungnak.
|
||