Hírek

Elbe kardántengely - 0.100-as sorozat

( Katalógus )

  • Csöves kivitelű kardántengelyek  hosszkiegyenlítéssel és anélkül

  • Rövid kardánok hosszkiegyenlítéssel

  • Kardáncsuklók egyszeres és duplacsuklós kivitelben

Elbe kardántengely,kardán,1

Maximális forgatónyomaték                  
50...35.000 Nm
Maximális hajlásszög 18...35 fok
DIN peremek Átmérő 58...435 mm-ig
KV - keresztfogazott peremek KV120...KV180
Peremek retesszel Átmérő 250...435 mm-ig
Furatos peremek átmérő 18...60 mm-ig
Kardántengely peremek vevőspecifikus kivitelben egyedi gyártásban is készülnek
Gyártott hosszak A katalógusban csak az alapkivitelek hosszai kerültek megadásra. A kardántengelyek hosszválasztásánál érdemes a katalógushosszakra törekedni, mert ezek nagy mennyiségben készülnek, ezért a rendelkezésre állásuk, valamint az áruk is kedvezőbb.
Rendelési számok A katalógusban szereplő kardántengelyek rendelési számai kiegészülnek 3 vagy 4 karakterrel, ami azonosítja a kardánt. pl. 0.117.111.081


A 0.100 Elbe kardántengely sorozat felhasználási területei, néhány vevő:

ATI
Brückner
CAT
Claas
Dürr
Evobus
Faun Umwelttechnik
John Deere
Elbe kardántengely,kardán,2 Elbe kardántengely,kardán,3
KBA
Krones
Liebherr
MAN Roland
Monitwac
Moto Guzzi
Mowag
Müller-Weingarten
Elbe kardántengely,kardán,6 Elbe kardántengely,kardán,5
Plasser & Theuer
Sennebogen
Terex Fuchs
Triumpf
Van de Welle
Voith Turbo
Weinig
Elbe kardántengely,kardán,6 Elbe kardántengely,kardán,7


A 0.100—as Elbe sorozat műszaki leírása


Az ELBE kardántengelyek - az adott kivitelnek megfelelően– villarészekből, kardánkeresztekből, tű-; vagy hengergörgős csapágyazásokból, csúszórészből, és a csöves kivitelek esetében precíziós acélcsőből állnak.
A kardánvillákat süllyesztékes kovácsolással, a kardánkereszteket hidegfolyatással, vagy süllyesztékes kovácsolással állítják elő, majd a nyers darabot forgácsolással alakítják. A kardántengelyek nagy igénybevételnek kitett alkatrészeit hőkezelik, hogy a keménység és a szívósság optimális kombinációja alakuljon ki. A kardánkeresztek csaprészei, valamint a csapágyfészkek ezután kapják meg köszörüléssel a finommegmunkálást.

A kardánvillákba fúrt furatok szolgálnak a tűgörgős, vagy hengergörgős csapágyak perselyeinek megfogására. A csúszórész bordás agyrészét forgácsoló eljárással, a bordás hüvely profilját pedig forgácsnélküli megmunkálássál, hengerléssel alakítják ki. A  profilokat műanyagbevonattal (rilsan ) látják el, hogy a csúszórész mozgatásához szükséges erő a legkisebb legyen.

A hengerléssel történő bordakialakításnak az az előnye, hogy az anyag elemei szálai nem szakadnak meg. Sőt az anyag a felület felkeményedésével még teherbíróbbá válik, ami azt jelenti, hogy a fogprofilok kevésbé használódnak el, mintha azokat forgácsolással állítanák elő.

A kardántengelyek szerelése során a csapágyperselyeket és ezáltal a kardánkereszteket seeger gyűrűvel biztosítjuk.
A kardánkeresztekbe kerülő kenőzsír a vevő kívánsága szerint történik: normál, magas hőmérsékletű, hosszú élettartamú, alacsony hőmérsékletű zsírok.

Szériálisan két kenési módot különböztetünk meg:

  • Központi kenés
    ebben az esetben a zsírzógomb a kardánkereszt közepén van és a zsír a csatornákon keresztül jut el a csapágyperselyekhez.
  • Külső kenés
    a zsírzógomb itt kívül, a csapágyperselyeken van, általában 2db kerül egymással szemben lévő csapokon elhelyezve. A zsírelosztás itt is a csatornákon keresztül történik.

A kardántengelyek csapágyazása:

  • Tűgörgős csapágyazás
  • Hengergörgős csapágyazás

A hengergörgős csapágyazás előnye, hogy ugyanolyan terhelés mellett a hengergörgős csapágyazás élettartama akár két-háromszorosa is lehet a tűgörgős csapágyakénak.
A hengergörgős csapágyak tömítése jobb védelmet nyújt a szennyeződések és a nedvesség behatolása ellen. Ennek megfelelően ezek a csapágyak jól alkalmazhatók különlegesen nehéz körülmények között , mint például sár, por, homok és nedvesség.
Az ELBE u. Sohn nagy hangsúlyt helyez a kardántengelyeket folyamatos továbbfejlesztésére, a vevői igények messzemenő figyelembe vételével.

0.158-as széria iszapfürdőben az ELSO ELBE egyik tesztpadján:

kardántengely_0100-as-01_elbe_teszt-400