Hírek

Elbe kardántengely - 0.200-as sorozat

( Katalógus )

  • Csöves kivitelű kardánok  hosszkiegyenlítéssel és anélkül

  • Rövid kardánok hosszkiegyenlítéssel

  • Kardáncsuklók egyszeres és duplacsuklós kivitelben

Elbe kardántengely,csukló, nagy hajlásszög

Maximális forgatónyomaték 250...1300 Nm
Maximális hajlásszög
45 fok
Peremek retesszel
Átmérő 18...45 mm-ig
Furatos peremek
Átmérő 18...45 mm-ig
Gyártott hosszak
A katalógusban csak alaphosszak vannak
Rendelési számok
A katalógusban található rendelési számok kiegészülnek 3 vagy 4 karakterrel, ami azonosítja a kardánt. Pl. 0.204.101.001



A 0.200-as Elbe kardántengely sorozat felhasználási területei, néhány vevő:

Kőnig & Bauer



Krones



Voest



Weinig



John Deere

Kardántengely,Elbe,kardán, nagy csuklószög
kardan_elbe_0.200-as_john_deere.jpg


A 0.200—as Elbe kardántengely sorozat műszaki leírása


E kardántengely sorozat kifejlesztéséhez az alábbi területeken megnövekedett csuklószögigény vezetett:

  • Mezőgazdasági felhasználás
  • Gépgyártás
  • Kormányzás haszongépjárműgyártás területén


Ezen kardántengelysorozat lényeges jellemzője az olyan felhasználási területek, ahol nehéz üzemei körülmények között nagy csuklószög és nagy kihúzhatóság alapkövetelmény.

E kardánok nem készülnek peremes kivitelben, mert olyan felhasználási területekre szántuk őket, ahol a gyors kardántengelycsere alapkövetelmény.
A kardántengelyek a nagyságuk függvényében tűgörgős-; és hengergörgős csapágyazással készülnek.
A kardántengelyek kétféle gyorscsatlakozással kivitelben egyedi igény alapján is gyárthatók.
E kardántengelyek műszaki felépítése és gyártástechnológiája megegyezik a 0.100-as kardán sorozatéval.


Az ELBE kardántengelyek - az adott kivitelnek megfelelően– villarészekből, kardánkeresztekből, tű-; vagy hengergörgős csapágyazásokból, csúszórészből, és a csöves kivitelek esetében precíziós acélcsőből állnak.

A kardánvillákat süllyesztékes kovácsolással, a kardánkereszteket hidegfolyatással, vagy süllyesztékes kovácsolással állítják elő, majd a nyers darabot forgácsolással alakítják. A kardántengelyek nagy igénybevételnek kitett alkatrészeit hőkezelik, hogy a keménység és a szívósság optimális kombinációja alakuljon ki. A kardánkeresztek csaprészei, valamint a csapágyfészkek ezután kapják meg köszörüléssel a finommegmunkálást.

A kardánvillákba fúrt furatok szolgálnak a tűgörgős, vagy hengergörgős csapágyak perselyeinek megfogására. A csúszórész bordás agyrészét forgácsoló eljárással, a bordás hüvely profilját pedig forgácsnélküli megmunkálássál, hengerléssel alakítják ki. A  profilokat műanyagbevonattal (rilsan ) látják el, hogy a csúszórész mozgatásához szükséges erő a legkisebb legyen.

A hengerléssel történő bordakialakításnak az az előnye, hogy az anyag elemei szálai nem szakadnak meg. Sőt az anyag a felület felkeményedésével még teherbíróbbá válik, ami azt jelenti, hogy a fogprofilok kevésbé használódnak el, mintha azokat forgácsolással állítanák elő.

A kardántengelyek szerelése során a csapágyperselyeket és ezáltal a kardánkereszteket seeger gyűrűvel biztosítjuk.

A kardánkeresztekbe kerülő kenőzsír specifikálása a vevő kívánsága szerint történik: normál, magas hőmérsékletű, hosszú élettartamú, alacsony hőmérsékletű zsírok.

Szériálisan két kenési módot különböztetünk meg:

  • Központi kenés
    ebben az esetben a zsírzógomb a kardánkereszt közepén van és a zsír a csatornákon keresztül jut el a csapágyperselyekhez.
  • Külső kenés
    a zsírzógomb itt kívül, a csapágyperselyeken van, általában 2db kerül egymással szemben lévő csapokon elhelyezésre. A zsírelosztás itt is a csatornákon keresztül történik.

A kardántengelyek csapágyazása:

  • Tűgörgős csapágyazás
  • Hengergörgős csapágyazás

A hengergörgős csapágyazás előnye, hogy ugyanolyan terhelés mellett a hengergörgős csapágyazás élettartama akár két-háromszorosa is lehet a tűgörgős csapágyakénak.
A hengergörgős csapágyak tömítése jobb védelmet nyújt a szennyeződések és a nedvesség behatolása ellen. Ennek megfelelően ezek a csapágyak jól alkalmazhatók különlegesen nehéz körülmények között , mint például sár, por, homok és nedvesség.

Kardántengely teszt az ELBE-nél:

Kardántengely,Elbe, kardáncsukló