Elbe kardántengely - 0.200-as sorozat
( Katalógus )
-
Csöves kivitelű kardánok hosszkiegyenlítéssel és anélkül
-
Rövid kardánok hosszkiegyenlítéssel
-
Kardáncsuklók egyszeres és duplacsuklós kivitelben
Maximális forgatónyomaték | 250...1300 Nm |
Maximális hajlásszög |
45 fok |
Peremek retesszel |
Átmérő 18...45 mm-ig |
Furatos peremek |
Átmérő 18...45 mm-ig |
Gyártott hosszak |
A katalógusban csak alaphosszak vannak |
Rendelési számok |
A katalógusban található rendelési számok kiegészülnek 3 vagy 4 karakterrel, ami azonosítja a kardánt. Pl. 0.204.101.001 |
A 0.200-as Elbe kardántengely sorozat felhasználási területei, néhány vevő:
Kőnig & Bauer Krones
Weinig John Deere |
|
A 0.200—as Elbe kardántengely sorozat műszaki leírása
E kardántengely sorozat kifejlesztéséhez az alábbi területeken megnövekedett csuklószögigény vezetett:
- Mezőgazdasági felhasználás
- Gépgyártás
- Kormányzás haszongépjárműgyártás területén
Ezen kardántengelysorozat lényeges jellemzője az olyan felhasználási területek, ahol nehéz üzemei körülmények között nagy csuklószög és nagy kihúzhatóság alapkövetelmény.
E kardánok nem készülnek peremes kivitelben, mert olyan felhasználási területekre szántuk őket, ahol a gyors kardántengelycsere alapkövetelmény.
A kardántengelyek a nagyságuk függvényében tűgörgős-; és hengergörgős csapágyazással készülnek.
A kardántengelyek kétféle gyorscsatlakozással kivitelben egyedi igény alapján is gyárthatók.
E kardántengelyek műszaki felépítése és gyártástechnológiája megegyezik a 0.100-as kardán sorozatéval.
Az ELBE kardántengelyek - az adott kivitelnek megfelelően– villarészekből, kardánkeresztekből, tű-; vagy hengergörgős csapágyazásokból, csúszórészből, és a csöves kivitelek esetében precíziós acélcsőből állnak.
A kardánvillákat süllyesztékes kovácsolással, a kardánkereszteket hidegfolyatással, vagy süllyesztékes kovácsolással állítják elő, majd a nyers darabot forgácsolással alakítják. A kardántengelyek nagy igénybevételnek kitett alkatrészeit hőkezelik, hogy a keménység és a szívósság optimális kombinációja alakuljon ki. A kardánkeresztek csaprészei, valamint a csapágyfészkek ezután kapják meg köszörüléssel a finommegmunkálást.
A kardánvillákba fúrt furatok szolgálnak a tűgörgős, vagy hengergörgős csapágyak perselyeinek megfogására. A csúszórész bordás agyrészét forgácsoló eljárással, a bordás hüvely profilját pedig forgácsnélküli megmunkálássál, hengerléssel alakítják ki. A profilokat műanyagbevonattal (rilsan ) látják el, hogy a csúszórész mozgatásához szükséges erő a legkisebb legyen.
A hengerléssel történő bordakialakításnak az az előnye, hogy az anyag elemei szálai nem szakadnak meg. Sőt az anyag a felület felkeményedésével még teherbíróbbá válik, ami azt jelenti, hogy a fogprofilok kevésbé használódnak el, mintha azokat forgácsolással állítanák elő.
A kardántengelyek szerelése során a csapágyperselyeket és ezáltal a kardánkereszteket seeger gyűrűvel biztosítjuk.
A kardánkeresztekbe kerülő kenőzsír specifikálása a vevő kívánsága szerint történik: normál, magas hőmérsékletű, hosszú élettartamú, alacsony hőmérsékletű zsírok.
Szériálisan két kenési módot különböztetünk meg:
- Központi kenés
ebben az esetben a zsírzógomb a kardánkereszt közepén van és a zsír a csatornákon keresztül jut el a csapágyperselyekhez. - Külső kenés
a zsírzógomb itt kívül, a csapágyperselyeken van, általában 2db kerül egymással szemben lévő csapokon elhelyezésre. A zsírelosztás itt is a csatornákon keresztül történik.
A kardántengelyek csapágyazása:
- Tűgörgős csapágyazás
- Hengergörgős csapágyazás
A hengergörgős csapágyazás előnye, hogy ugyanolyan terhelés mellett a hengergörgős csapágyazás élettartama akár két-háromszorosa is lehet a tűgörgős csapágyakénak.
A hengergörgős csapágyak tömítése jobb védelmet nyújt a szennyeződések és a nedvesség behatolása ellen. Ennek megfelelően ezek a csapágyak jól alkalmazhatók különlegesen nehéz körülmények között , mint például sár, por, homok és nedvesség.
Kardántengely teszt az ELBE-nél: