Elbe kardántengely - 0.300-as sorozat
( Katalógus )
Központosított kettőscsuklóval szerelt kardántengelyek:

| Maximális forgatónyomaték | 4.000...15.200 Nm | 
| Maximális hajlásszög | 30...42 fok | 
| DIN peremek | Átmérő 120...180 mm-ig (egyedi permmel is ) | 
| Gyártott hosszak | A katalógusban csak alaphosszak vannak. | 
| Rendelési számok | A katalógusban szereplő kardántengelyek rendelési számai kiegészülnek 3 vagy 4 karakterrel, ami azonosítja a kardánt. Pl. 0.320.115.001 | 
A 0.300 Elbe kardántengely sorozat felhasználási területei, néhány vevő:
| 
 ATI 
 
 
 
 
 
 
  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
A 0.300—as Elbe sorozat műszaki leírása
A kardántengelyek gyártási folyamata az előgyártmánytól a komplett kardántengelyig megegyezik a 0.100 sorozatéval. 
E kardántengelyek kizárólag hengergörgős csapágyazással készülnek, amelyek előnyeiről a 0.100 sorozatnál szinté szó volt.
A 0.300-as kardántengely széria két alapkivitelből áll:
1.)
A központosított kettős csukló egy egyszeres csuklóval van összekötve, hosszkiegyenlítéssel.
Ezt a kivitelt elsősorban olyan építőipari gépeknél alkalmazzák, ahol hajtást nagy hajlásszögben kell átvinni. A központosított kettős csukló alkalmazásával megtakarítható a közbenső csapágyazás, így rövidül a szerelési idő, s ez költségcsökkenést okoz.
2.)
Két darab központosított kettőscsukó van hosszkiegyenlítéssel összekötve. Ezzel a műszaki megoldással a fordulatszám és a forgatónyomaték közelítőleg egyenletes kvázihomokinetikus átvitele érhető el, mivel a két egyenes csukló közötti szög különbsége  csak kb. 3 fokot tesz ki. Ez a szögeltérés olyan kis egyenetlenséghez vezet, melynek számszerű értéke kisebb, mint 0,0027, és az így elhanyagolhatóan kicsi. 
 ( A lehajtás  egyenetlensége egy dimenzió nélküli érték, mely számítható )
Ennek a kivitelnek az az a előnye, hogy itt nem lépnek fel olyan tömegerők, amelyek a csapágyakat járulékosan terhelik. Ezáltal a kardántengelyek élettartama megnövekszik.
A központosított kardántengelyek felépítése:
A  szerkezet két villarészből áll, amelyek egyúttal egy központosító egységet foglalnak magukba. Ezt az egységet egy gumi karmantyú veszi körül, amely megvédi a szennyeződéstől és a nedvességtől. Különlegesen kedvező kialakítása lehetővé teszi, hogy a központosítót egy zsírzógombon keresztül kenőanyaggal lássuk el. 
            
            
            
            
        
        

