Elbe kettőscsukló - 0.400-as sorozat
( Katalógus )
Központosított kettőscsuklóval szerelt kardántengelyek:

| Maximális forgatónyomaték | 1.650...6.110 Nm | 
| Maximális hajlásszög | 50...55 fok | 
| Gyártott hosszak | 
 Hosszak a futómű-; és járműgyártók egyedi specifikációi alapján.  | 
| Rendelési számok | 
 A katalógusban található rendelési számok kiegészülnek 3 vagy 4 karakterrel, ami azonosítja a kettőscsuklót: pl. 0.408.500.095  | 
| Ps.:  a kettőscsuklókat féltengelynek, vagy féltengelycsuklónak is nevezik.  | 
A 0.400-as Elbe kettőscsukló sorozat felhasználási területei, néhány vevő:
| 
 Carraro Dana John Deere Waterloo Lindner NAF O & K Zahnradfabrik Passau (ZF) ZF do Brasil  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
|
A 0.400—as Elbe sorozat műszaki leírása
Ezt a kettőscsuklót főleg az összkerékhajtású járművek kormányzott futóműveinél használják.
Ahogyan a felépítéséből is látszik, a villarészek agyként vannak kialakítva. A villarészek és az agy összekötése, úgy mint minden más csuklós tengelynél, kardánkereszttel történik. 
Az agyak belső fogazattal vannak ellátva, és így egy igen biztos kötést biztosítanak a tengely és az agy között. A féltengelyek a vevő rajzai alapján kerülnek gyártásra. A kettőscsuklóknál ugyanolyan kinematikus viszonyok uralkodnak, mint a kardánhajtásoknál, ezért itt ugyanúgy itt is intézkedéseket kell arra tenni, hogy a lehajtó mozgás egyenetlenségét a legkiesebb értéken tartsuk.
            
            
            
            
        
        


