Elbe kettőscsukló - 0.500-as sorozat
( Katalógus )
Központosított kettőscsuklóval szerelt kardántengely

| Maximális forgatónyomaték | 2.860...16.900 Nm | 
| Maximális hajlásszög | 42...47 fok | 
| Gyártott hosszak | Hosszak a futómű-; és járműgyártók egyedi specifikációi alapján. | 
| Rendelési számok | A katalógusban található rendelési számok kiegészülnek 3 vagy 4 karakterrel, ami azonosítja a kettőscsuklót: pl. 0.513.321.041 | 
| Ps.:  a kettőscsuklókat féltengelynek, vagy féltengelycsuklónak is nevezik.  | 
A 0.500 Elbe kettőscsukló sorozat felhasználási területei, néhány vevő:
| 
 ATI 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
A 0.500—as Elbe kettőscsukló sorozat műszaki leírása
Ezt a kettőscsuklót is az összkerékhajtású járművek kormányzott futóműveinél használják.
Mégis, a 0.500-as sorozat különbözik a 0.400 –astól.
1.)
Itt a villarészek  villás tengelyként vannak kialakítva. A tengely kontsrukciós kialakítása a vevő kívánsága szerint történik. 
2.)
A kardánkereszt—csapok itt nem egy síkban fekszenek, mint a 0.400-as nál, hanem azok  egymáshoz képesti síkban néhány milliméternyit el vannak tolva. Ez egy tömörebb elrendezést eredményez, azaz a középső darab csuklótávolsága ezáltal csökken a beépítéshez szükséges térrel együtt.
3.)
A 0.500—as sorozat több nagyságot tartalmaz, mint a 0.400—as, így vele nagyobb nyomaték—tartományt lehet átfogni.
A két sorozat kinematikus viszonyai megfelelnek egymásnak, ezért lehajtásra az előzőekben megfogalmazott irányelvek itt is érvényesek.
            
            
            
            
        
        


