Hírek

Kétfokozatú elektromágneses ventillátorkuplung


04-c_kétfokozatú_mágneskuplung1.jpg 04-c_kétfokozatú_mágneskuplung3.jpg 04-c_kétfokozatú_mágneskuplung2.jpg


Így működik a kétfokozatú Kendrion LINNIG elektromágneses ventillátorkuplung:

04-c_kétfokozatú_mágneskuplung.jpg


Ékszíjtárcsán keresztül a ventillátorkuplung állandóan meghajtott. A ventillátorkuplung kikapcsolt állapotában súrlódásmentesen ca. 1200 1/min fordulatot ér el. Bekapcsolt állapotban a ventillátor a meghajtó fordulattal szinkron fordulattal forog.

Az egyfokozatú ventillátorkuplung működésének gondolatmenetet követve a különbség itt:
A zöld színű alkatrészek tetején adott átmérő mentán 8-16db 4.mm vastag ca.20 mm átmérőjű ritka fémekből álló állandó mágnes kerül beépítésre. Az elektromágnes kikapcsolt állapotában az állandó mágneseken keresztül záródik az erőfolyam. Az állandó mágnesek adott nyomaték átvitelére képesek, a ventillátort, max 1.200 1/min fordulattal forgatják. Az állandó mágnesek számának változtatásával az elektromágneses ventillátorkuplung alap—fordulatszáma is változtatható. A kuplung hasonlóan működik, mint a VISCO kuplung. Az örvényáram hatására némi hő keletkezik, ezt a mágneskuplungon található aluminimum hőelvezető bordák adják át a környezetnek.
Az elektromágnes kapcsolásakor hasonlóan az egyfokozatúhoz, direkt hajtás valósul meg.


A diagramon a ventillátor fordulatát láthatjuk a motorfordulat függvényében:

04-c_kétfokozatú_mágneskuplung-diagra

Az örvényáramú állandó mágneses rendszer:

Súrlódás és kopásmentesen valósít meg egy slip-et. Maximális nyomatékátvitel: 20 Nm
Figyelem: az utángyártott BNB típus nyomatékátvitele csak néhány Nm!

04-c_Örvényáramú_rendszer-200.jpg