Hírek

Kompresszorkuplung integrált kuplungvédelemmel

ICP - Integrated clutch protection
LCP - LINNIG clutch protection

Mikrokapcsolás, megcsúszás-; és hővédelem

03-f_klimakuplung.jpg 03-f_leégett_kompresszorkuplung.jpg


Mikrokapcsolás:

Kemény üzemi körülmények között (pl. meleg égöv), a csapágy állása (azaz, ha nem forog, de terhelve van) nagy terhelés esetén jelentősen megrövidíti annak élettartamát. Minél hosszabb ideig van egy elektromágneses kuplung zárva, annál nagyobb az esélye annak, hogy a terhelt pontokon  - a forgástest (golyó; henger, kúp, stb) és a futófelület és a gördülő test közül kiszorul a kenőanyag. Ez a csapágy futófelületének károsodásához vezet, s e károsodás  rövidíti meg a csapágyélettartamot.
A futófelületen jól megkülönböztethetőek ezek a  nyomok:

Futófelületkárosodás  mikrokapcsolások nélkül Futófelület mikrokapcsolással: nem észlelhető károsodás
03-f_klimakuplung_felületkárosodás1-.
03-f_klimakuplung_felületkárosodás2.j


Kendrion LINNIG megoldásának ( ICP - Integrated clutch protection ) lényege, hogy a bekapcsolt kuplung esetén a forgástesteket időnként engedjük  továbbgördülni.  Egy  elektronika bizonyos időközönként a kuplungot egy pillanatra oldja, s ez lehetővé teszi  azt, hogy a forgástestek tovább gördüljenek, így biztosítva saját maguk kenését, s egyszersmind a gördülőtestek alatti terhelt pontokat is megváltoztatják.

Mikrokapcsolás más feladatokra
A mikrokapcsolások más területeken is felhasználhatók, ahol a csapágy az üzem egy részében terhelés alatt áll. Ehhez egy mikrokapcsolásokkal vezérelt elektromágneses kuplungot kell a hajtásláncba beépíteni.
Jelezze a problémáját felénk!



Megcsúszásfelügyelet:

03-f_fordulatszámfelügyelet_600.jpg

Egy további elektromágneses kuplung – védelem  a súrlódó tárcsák fordulatszámkülönbségének figyelése, az LCP (LINNIG clutch protection). A jármű klímaberendezésének meghibásodása esetenként  az eletromágneses tengelykapcsoló elektromágneses tekercsének leégése miatt következik be. A tekercs leégését pedig a klímakuplung felhevülése okozza.  A felhevülés oka a legtöbbször a kuplung megcsúszása, melyet több tényező is kiválthat:

  • Súrlódó alkatrészek megkopása
  • Csapágyszorulás
  • Feszültségingadozás, feszültségkiesés
  • Kompresszor megszorulása
  • Kompresszor túl gyakori ki-; és bekapcsolása
  • Kábelszakadás, rossz kontakt miatti gyakori ki-és bekapcsolás, stb.

A fenti összes problémára megoldást kínál a megcsúszásfelügyelet. Amint az elektronika az elektromágneses kuplung bekapcsolt állapotában fordulatszámkülönbséget észlel a kompresszorkuplung ki; és behajtó oldala között, szétkapcsolja azt, s így megelőzi a klímakuplung további károsodását.

A két védelmi funkció egy elektronikában került összefoglalásra, azaz az elektronika növeli a csapágyélettertamot, és ezzel egyidejűleg védi a kuplungot a  tönkremeneteltől.


Hővédelem

A kuplung szétkapcsolása lehetséges a kuplung felhevülése esetén is, de az esetek jelentős részében ekkor már késő, hiszen a felhevülés már bizonyos károsodás (ok) miatt következik be.

Az elektromágneses kuplungot védő elektronika:

03-f_klimakuplung_védőelektronika_250.

A rendszer tesztelés alatt van, a mikrokapcsolás szériális beépítése 2017-től várható egyes vevőknél.


Tovább az LA16 elektromágneses klímakompresszorkuplung termékekhez »
Tovább az LA18 elektromágneses klímakompresszorkuplung termékekhez »
Tovább az egyéb elektromágneses klímakompresszorkuplung termékekhez »
Tovább a VARIOCOMP elektromágneses klímakompresszorkuplung termékekhez »