Hírek

Kompresszorkuplungok működési elve

03-c_klimaklompresszorkuplung_működés
Optimalizált
elektromágneses
erővonalak


A kuplungok a kompresszorra kerülnek felszerelésre, és a legtöbb esetben ékszíjjal történik a meghajtásuk (előfordul kardántengelyen keresztüli hajtás is).

  • Az ( 1 ) elektromágnes a kompresszorházra a kompresszor főtengelyével centrikusan kerül rögzítésre.
  • A ( 2 ) forgórész a meghajtandó aggregáttal  egy reteszen keresztül szilárdan össze van kötve ( ún. tengelyes elrendezés), vagy a kompresszortengelyre csapágyazva van (ún. házra szerelt elrendezés).
  • A ( 3 ) kapcsolótárcsa a ( 4 ) rugólemezen keresztül a meghajtó elemmel  (általában ékszíjtárcsa) van összekötve.
  • Ha az elektromágnes feszültség alá kerül, az elektromágneses mező az ábrán bemutatott módon a forgórészen és a kapcsolótárcsán  keresztül záródik.
  • A kapcsolótárcsát a mágneses erő a rugólemez ellenében a forgórészhez húzza, és ez zárja a kuplungot.

Rövid leírás:

Haszongépjárművek számára tervezett elektromágneses tengelykapcsoló.
Elsősorban klímakompresszorok terhelés alatt történő kapcsolására megfelelő.
Elfordulásmentes üzem, szétkapcsolt állapotban nincsen maradó nyomaték.
Mindkét forgásirányban beépíthető.


Tovább az LA16 elektromágneses klímakompresszorkuplung termékekhez »
Tovább az LA18 elektromágneses klímakompresszorkuplung termékekhez »
Tovább az egyéb elektromágneses klímakompresszorkuplung termékekhez »
Tovább a VARIOCOMP elektromágneses klímakompresszorkuplung termékekhez »