Miért szükséges?
A nyugodt ékszíjfutás egy új dimenziója: a rezgéscsillapított ékszíjtárcsa
Már régóta tudjuk, hogy a dieselmotorok alacsony fordulatszámtartományokban ca. 500...1000 1/min egyenetlenül járnak, s így a főtengelyen lengések, rezgések képződnek. E rezgések egy része az ékszíjakon keresztül a meghajtott aggregátokra - pl. a klímakompresszorra, generátorra, ventillátorhajtásra is átjutnak.
Az elmúlt években a robbanómotorokban megváltoztak az égési folyamatok - magasabb forgatónyomaték, kisebb károsanyagkibocsátás, nagyobb teljesítmény, vagy a tömegcsökkentés miatt. Ezzel együtt sajnos a motorok saját rezgései is megnőttek. E káros rezgések növekedése adódik a motor zajcsökkentési törekvéseiből csakúgy, mint a későbbi a kopásokból.
A Kendrion LINNIG által kifejlesztett rezgéscsillapító e problémák megoldására került kifejlesztésre, haszongépjárművek számára, elsősorban autóbusz üzemre.
Az ékszíj rezgése rezgéscsillapítás nélkül:
![A9360300803 - A9360300903 - 51.02601-6016 without damper A9360300803 - A9360300903 - 51.02601-6016 without damper](/frontend-files/uploads/images/f%C5%91oldal/rezg%C3%A9scsillap%C3%ADtott_f%C5%91t.%C3%A9kszijt%C3%A1rcsa/ldd_csillap%C3%ADt%C3%A1s_n%C3%A9lk%C3%BCl.jpg)
Ugyanez rezgéscsillapított főtengely - ékszíjtárcsával:
![A9360300803 - A9360300903 - 51.02601-6016 with damper A9360300803 - A9360300903 - 51.02601-6016 witht damper](/frontend-files/uploads/images/f%C5%91oldal/rezg%C3%A9scsillap%C3%ADtott_f%C5%91t.%C3%A9kszijt%C3%A1rcsa/ldd_csillap%C3%ADt%C3%A1ssal.jpg)
Elrendezés - elvi vázlat:
A rezgéscsillapítás diagramon:
![LDD Kendrion - Linnig damper - pulley chart LDD Kendrion - Linnig damper - pulley chart](/frontend-files/uploads/images/f%C5%91oldal/rezg%C3%A9scsillap%C3%ADtott_f%C5%91t.%C3%A9kszijt%C3%A1rcsa/ldd_diagram-nagy2.jpg)
Tovább a termékoldalra - LDD áttekintés »
Tovább a termékoldalra - Mercedes -Setra »