Hírek

Miért szükséges?

A nyugodt ékszíjfutás egy új dimenziója: a  rezgéscsillapított ékszíjtárcsa



Már régóta tudjuk, hogy a dieselmotorok alacsony fordulatszámtartományokban ca. 500...1000 1/min egyenetlenül járnak, s így a főtengelyen lengések, rezgések képződnek. E rezgések egy része az ékszíjakon keresztül a meghajtott aggregátokra  - pl. a klímakompresszorra, generátorra, ventillátorhajtásra is átjutnak.
Az elmúlt években a robbanómotorokban megváltoztak az égési folyamatok  - magasabb forgatónyomaték, kisebb károsanyagkibocsátás, nagyobb teljesítmény, vagy a tömegcsökkentés miatt. Ezzel együtt sajnos a motorok saját rezgései is megnőttek.  E káros rezgések növekedése adódik a motor  zajcsökkentési törekvéseiből csakúgy, mint a későbbi a kopásokból.
A Kendrion LINNIG által kifejlesztett rezgéscsillapító e problémák megoldására került kifejlesztésre, haszongépjárművek számára, elsősorban autóbusz üzemre.

Az ékszíj rezgése rezgéscsillapítás nélkül:

A9360300803 - A9360300903 - 51.02601-6016 without damper

Ugyanez rezgéscsillapított főtengely - ékszíjtárcsával:

A9360300803 - A9360300903 - 51.02601-6016 witht damper

Elrendezés - elvi vázlat:

A9360300803 - A9360300903 - 51.02601-6016



A rezgéscsillapítás diagramon:
LDD Kendrion - Linnig damper - pulley chart


Tovább a termékoldalra - LDD áttekintés »

Tovább a termékoldalra - Mercedes -Setra »

Tovább a termékoldlalra - Man / Neoplan »

Tovább a termélkoldlalra - VanHool »