Miért szükséges?
A nyugodt ékszíjfutás egy új dimenziója: a rezgéscsillapított ékszíjtárcsa
Már régóta tudjuk, hogy a dieselmotorok alacsony fordulatszámtartományokban ca. 500...1000 1/min egyenetlenül járnak, s így a főtengelyen lengések, rezgések képződnek. E rezgések egy része az ékszíjakon keresztül a meghajtott aggregátokra - pl. a klímakompresszorra, generátorra, ventillátorhajtásra is átjutnak.
Az elmúlt években a robbanómotorokban megváltoztak az égési folyamatok - magasabb forgatónyomaték, kisebb károsanyagkibocsátás, nagyobb teljesítmény, vagy a tömegcsökkentés miatt. Ezzel együtt sajnos a motorok saját rezgései is megnőttek. E káros rezgések növekedése adódik a motor zajcsökkentési törekvéseiből csakúgy, mint a későbbi a kopásokból.
A Kendrion LINNIG által kifejlesztett rezgéscsillapító e problémák megoldására került kifejlesztésre, haszongépjárművek számára, elsősorban autóbusz üzemre.
Az ékszíj rezgése rezgéscsillapítás nélkül:
Ugyanez rezgéscsillapított főtengely - ékszíjtárcsával:
Elrendezés - elvi vázlat:
A rezgéscsillapítás diagramon:
Tovább a termékoldalra - LDD áttekintés »
Tovább a termékoldalra - Mercedes -Setra »