Rezgéscsillapított ékszíjtárcsa
Rövid leírás:
Haszongépjárművekhez tervezett
A termék a robbanómotor rezgéseinek leválasztására szolgál, a szöghajtómű és a kardántengely kímélésének, valamint zajcsökkentésének érdekében
A rezgéseket egymással szembefordított ritka fémekből álló állandó mágnesek csillapítják
A hatékony rezgéscsillapítás alapfeltétele, hogy az adott hajtáshoz illesztett legyen
Jobb és bal forgásirányban is felhasználható
Működési elv:
Az ékszíjtárcsa két félből áll, amelyek csapágyazottak, így egymáson elfordulnak. Az elfordulást fékezik az egymással szemben két lyukkörön elhelyezett állandó mágnesek.
A motor rezgéseinek csökkentését e mágnesek végzik. A beépített 4 db ütköző gumi a teljes elfordulást akadályozza meg, pl. a motor indításakor, leállításakor.
Az állandó mágnesekkel dinamikus lengéscsillapítás valósul meg.
Az ékszíjtárcsába gyárilag 160 fokig hőálló zsírral töltött csapágy kerül.
Fő műszaki adatok: |
||
Maximális fordulatszám: | 3000 1/min | |
Környezeti hőmérséklet: | 30 °C ...100 °C | |
Beépítés: | pl. autóbusz—motortér | |
Figyelem: | A motortérben keletkező sugárzó hő miatt magas hőmérséklet |
|
alakulhat ki az ékszíjtárcsában. Csapágycsere alkalmával |
||
csak a hőálló zsírral töltött 33.009 csapágy beépítése javasolt. | ||
Maximális gyorsulások: | 35g ( axiál ), 80g ( radiál ) | |
Maradék kiegyensúlyozatlanság: | G40 DIN ISO 1940 | |
Maximálisan átvihető nyomaték: | 200Nm | |
(rövid ideig): |
570Nm | |
Maximális radiális terhelés: | 4770N 1500 1/min fordulatszámnál | |
4630N 2000 1/min fordulatszámnál | ||
12500N rövid ideig: pl. motor indításakor, leállításakor | ||
Állandó mágneses rendszer jelleggörbéje:
Az ábra az átvihető nyomatékot ábrázolj a az elfordulás függvényében
Azonosítás:
A termékazonosító a homlokfelületen található:
pl. SPR0062
Mellette a gyártás dátuma: 09.07