Hírek

Vízpumpa kuplungokról általában

LICOS elektromágneses vízpumpakuplungok

A LICOS Trucktec mai fő terméke az elektronikusan vezérelt elektromágneses vízpumpa tengelykapcsolók, melyek kétfokozatú kivitelben állnak rendelkezésre. Az elektromágneses tengelykapcsolók segítségével a motor hűtése a hűtési igények pontosabb lekövetésével valósul meg. A maximális vízpumpa - fordulatszám csak az üzemidő kisebb részében— általában csak csúcsterheléskor szükséges. Amikor a vízszivattyú alacsony fordulatszámon üzemel, energiát takarítunk meg. A nehéz tehergépkocsik vízszivattyúja direkt hajtás esetén 1000W körüli teljesítménybevitelt igényel akkor is, amikor erre nincsen szükség.
Ez a teljesítménybevitel töredékére csökken az elektromágneses vízpumpakuplung kikapcsolt állapotában, s a vízpumpa kevesebb vizet keringtet. Amikor a hűtési igények fokozódnak, a vízpumpakuplung bekapcsol, s a vízsszivattyú fordulatszáma a behajtó fordulatszámmal lesz arányos.

A rendszer fő erőssége annak működéséből adódik: az igény szerinti motorhűtés magas hatásfokkal egy jelentős megtakarítási potenciált jelenthet az üzemanyagfelhasználás területén.


A gyorsan szigorodó környezetvédelmi előírásokat a végletekig precíz motorhűtéssel könnyebben elérik a járműgyártók.

A kibocsátott nitrogéndioxid megengedett értékének változása 2004-től:

VOLVO-MERCEDES-DAF vízpumpa kuplung


Összefoglalva:

  • Nincsen hűtési teljesítménycsökkenés az elektromágneses kuplung bekapcsolt állapotában
  • Gyorsabb motorfelmelegedés a kuplung kikapcsolt állapotában—kevesebb hűtővíz kering
  • Rendkívül alacsony karbantartási költség—a tengelykapcsoló 1millió kapcsolásra tervezett
  • A kuplung kikapcsolt állapotában a nyomatékot örvényáram viszi át súrlódás-; és kopásmentesen
  • Nagyon gyors reagálási idő: 0,2 mp.
  • Exakt vezérlés, nincsen szükség a fordulatszám ellenőrzésre
  • A rendszerrel átlagosan 0,7 % üzemanyag-megtakarítás érhető el

VOLVO,DAF,MERCEDES waterpump,clutch


A kétfokozatú elektromágneses vízpumpakuplungok segítenek a motor hőháztartásának optimalizálásában, és üzemanyagmegtakarítást tesznek lehetővé. Mindezt nagyon rövid reagálási idővel valósítják meg. Az elektromágneses tengelykapcsoló elektromos üzemzavara esetén (elektromágnes meghibásodás, vezetékszakadás, kontakthiba,stb.) is biztosított a hűtővíz csökkentett mennyiségben történő keringtetése.


Az elektromágnes az ékszíjtárcsába kerül, így minimalizálja a kuplung helyigényét.
A modern euro 5 és euro 6 motoroknál a szabályozott vízpumpafordulatszám a mai technikához tartozik.
2010-től megkezdődtek a szériaszállítások, a Daimler-Mercedesnek, VOLVO / RENAULT csoportnak, 2014-től a DAF - nak.

Az alábbi diagramon a vízpumpa fordulatszámát láthatjuk a motorfordulatszám függvényáben.
A vízpumpa kikapcsolt állapotában egy jelentős slip-el forog, de hűtőfolyadékot csökkentett mennyiségben  keringtet.
Amint a hűtési igények megnövekednek, az elektromágneses kuplung kapcsol, a vízpumpa a motorfordulattal arányosan forog, azaz maximális hűtőfolyadékkeringtetés valósul meg.

Daimler,Mercedes,Daf,Volvo vízpumpa,kuplung diagram


Daimler Mercedes elektromágneses vízpumpakuplung vízpumpa fedéllel - E5:

Daimler,Mercedes E5 water pump,electromagnetic

Daimler,Mercedes E5 vízpumpa kuplung

Daimler Mercedes elektromágneses vízpumpakuplung E5 elvi felépítése:

Damler Mercedes E5 elektromágneses kuplung

VOLVO / RENAULT  (E5-E6) elektromágneses vízpumpa kuplung vízpumpa fedéllel:

Volvo,e5,e6 vízpumpakuplung

Volvo - Renault vízpumpa elektromágneses kuplunggal - további információ itt.
Daimler - Mercedes vízpumpa elektromágneses kuplunggal - további információ itt.
DAF vízpumpa elektromágneses kuplunggal - további információ itt.